söndag 12 oktober 2008

Onside

Det blir till att åka ut och resa i världen. På onsdag kväll tar vi flyget till London.

Som jag nämnt tidigare ligger Finland ur flyghänseende något offside, vilket resulterar i ett högst begränsat urval av lågprisbolag. Om man inte ska till Asien och dit ska man ju inte så ofta, speciellt inte om man med man menar jag. Och om man med lågprisbolag menar ett bolag med låga priser.

Detta är till förtret. London är dock en av de platser till vilka även finnar (och jag) kan flyga billigt. Räddningen stavas Ryanair.

Dessvärre flyger de från Tammerfors, så jag måste ta mig dit först. Ändamålet - med betoning på målet i det här fallet - helgar förvisso detta medel, men icke desto mindre vore det förstås skönt med en billig linje från Vanda. Så med oförställd glädje kan jag konstatera att Easyjet börjar flyga mellan Helsingfors och London i november. Från Vanda. Goda nyheter för en anglofil. Indeed.

Inga kommentarer: