onsdag 12 december 2007

Finess

Tänkte skriva några rader om Krister Uggeldahl, filmrecensent på Hufvudstadsbladet.

Jag hade nått en punkt i mitt liv när jag funderade på att bli vuxen, acceptera att det finns åsikter andra än mina egna, och ge upp hoppet om att hitta en recensent som delar min oändliga visdom. Varje gång någon tyckt korrekt, har densamme tyckt fel i nästa recension.

Enter Uggeldahl. Han har, undantagen går att räkna på ena handens fingrar, alltid rätt. Skriver som jag skulle ha skrivit, fast mer uttrycksfullt och med kulturell bildning.

Ville bara säga det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är du verkligen säker på att han har mer kulturell bildning?

Peter sa...

Nej, jag skrev det såklart bara för att inte framstå som dryg. I verkligheten vet jag alltid mest och bäst.

Anonym sa...

Hmmm.... det här var väl inte riktigt svaret jag hade tänkt...