onsdag 7 maj 2008

Fart

I baksätet på en taxi.

Fråga: Var befinner jag mig?

På tre poäng: Hastighetsmätaren står på 210.

På två poäng: Musiken på radion är kalasdålig. Inte dålig som NKOTB:s nya singel*. Dålig som NKOTB:s första singel.

På en poäng: I farten vänder sig magen runt en rejält tilltagen schnitzel.

Jag är såklart i Tyskland. Autobahn svischade förbi, och nu sitter jag på Frankfurter Flüghafen och funderar på fartgränser.

I Sverige är jag uppväxt med udda tiotal. 30, 50, 70, 90 och 110. I Finland kör man jämna tiotal. Det verkar lite godtyckligt. Varför blev det så? Förbryllar mig lite. Inte tillräckligt för att jag ska ta reda på varför. Men väl för att döda en halvtimme i gaten med dessa tankar.


* En brasklapp här. Jag har inte hört NKOTB:s nya singel. Jag utgår dock från att den kommer att slå i Tyskland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sluta nu pistol. ingen tror dig när du säger att du inte har NKOTB:s singel.... alla vet att du kan den utantill och har den nedladdad på singstar...

Peter sa...

haha, inte den nya! lovar. men step by step slaktade jag enligt konstens alla regler på nyår. eller singstarade jag som verbet heter. :)