fredag 11 juli 2008

Tendens

Har inte kunnat låta bli att notera att antalet konserter jag känner mig kallad till blir allt färre. De var inte överdrivet många förr heller, men jag har alltid skyllt på att Finland ligger offside och att det därför är för dyrt flyga hit en hel konsertapparat.

Att jag skulle ha blivit äldre, fått sämre koll och andra världsfrånvända teorier väljer jag bort. Hur fnyser man i bloggform? Fokuserar på andra förklaringsmodeller. Som t.ex. en jag fick föreslagen för mig på S 30-årsfest. Det har blivit dyrare att boka kända namn, i kombination med att det finns ett större utbud av lokala förmågor. Det låter i tider av sviktande skivförsäljning som en möjlig orsak. Inte heller i det ljuset framstår jag som en person med koll, men det har åtminstone inte blivit sämre. Så vi säger väl så.

Vad det hela oavsett landar i är att jag för varje större konsert jag missar känner ett sting av dåligt samvete. Som ikväll, när Bruce Springsteen* - vars musik jag aldrig lyssnat på - spelar på Olympiastadion.

Knepigt det här. Har en känsla av att det inte kommer att bli bättre. Hur suckar man i bloggform?


* Det slog mig just att allt det här länkadet till MySpace är väldigt 2006. Det känns i sammanhanget inte bra. Inte bra alls.

Inga kommentarer: