måndag 24 november 2008

Uppgradering

Jag är ingen stor anhängare av Café Engel. Tycker oftast att maten är lite torr och tråkig, men jag inser samtidigt att jag befinner mig i en överväldigande minoritet. Det är en populär plats.

En kväll som denna är jag beredd att böja mig. Vi kan börja med bordservicen. Det är man inte bortskämd med, så här norr om Malmö, eller var nu gränsen för bordservice är dragen. Jag applåderade inombords och beställde en kopp kaffe.

Sedan satt vi där i värmen och tittade ut mot det oändligt vackra Senatstorget, för kvällen befolkat av snöbollskrigande spanjorer, innan vi pulsade hemåt genom den av det vita täcket nedtystade staden. Det var ganska kallt, men sämre kan man ha det.

3 kommentarer:

Peppe sa...

Engels styrka ligger klart i bordsserveringen, frukosten och utsikten.

Peter sa...

Jo, det har du ju alldeles rätt i. Frukosten är inte dum alls.

Anonym sa...

Det är nog första gången jag hör någon som är skeptisk mot Engel..! Jag älskar Engel - att inleda arbetsdagen med frukost på Engel med några trevliga kollegor är en oerhört bra start på dagen. Och utebion på sensommarkvällar är inte dum den heller.