torsdag 17 januari 2008

Vilse i Pannkakan

I Sverige äter man ärtsoppa och pannkakor på torsdagar. Så även här. Ärtsoppa är ärtsoppa, men pannkakorna i Sverige är av den tunnare sorten, som crêpes. Så icke här.

Att äta en tjockpannkaka med extra sylt och grädde till lunch, utöver ärtsoppan ber jag att få påminna, är generellt sett dåligt för den eftermiddagliga arbetsmoralen. Det är också generellt sett vad jag gör varje torsdag. Sen sitter jag på min stol och tänker att det där var ju inte så genomtänkt. Den här torsdagen heller.

Sen glömmer jag det. Imorgon är det fredag. Generellt sett pockar andra dåligheter på min uppmärksamhet.

3 kommentarer:

Peppe sa...

En gång när jag var sex och mamma och pappa skickat iväg mej på sommarläger ljög jag om att jag var allergisk mot ärtsoppa och därav bara kunde äta pannakaka. Jag både skäms och är stolt över det.

Anonym sa...

En pannkaka? Jag äter alltid minst tre.

Peter sa...

Peppe: hehe, tycker att det verkar ovanligt begåvat för en sexåring.

Pia: givetvis, när det är såna där tunna pankisar. Tre tjockpannkakor däremot, det är en utmaning.