torsdag 25 september 2008

Stå upp

Två dagar har gått sedan Kauhajoki blev centrum för hela landets tankar och självklart är det ännu tidigt att börja diskutera om saken. Att skämta om saken är självklart inte att tala om.

Trodde en samlad publik på Lilla Teatern innan Magnus Betnér drog igång en monolog riktad mot de finska vapenlagarna och de vapenförsäljare som (möjligen) sålt det aktuella vapnet. "Det finns inga risker med det här", menar dessa, och det kan man onekligen raljera om. Vilket Betnér gjorde.

Jag vet inte om jag tycker att det är helt okej. Men provokationen en stor del av poängen med hans show. Och i slutändan är det bara ord.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch jag har aldrig gillat den humorn som han kör med. Hans program som går nu på tv är verkligen aptråkigt. Hur var hans show annars? Var det bara finska vapenlagar som han attackera eller ngt annat som faktiskt var kul?

Peter sa...

Jag gillade det mesta han talade om, men visst är han ofta på gränsen. Och han körde bara ett par minuter om Kauhajoki, resten var om allt möjligt och det mesta var roligt, tyckte jag. Hyser inga illusioner om att jag skulle kunna återberätta något, så jag låter bli. :)

Anonym sa...

Nu tycker jag inte att du ska föringa din excellenta humor =)