onsdag 24 oktober 2007

Sannolikhet

Kents nya skiva har kommit. Jag gillar. Men det där jag skrev om att de enligt finska lyssnare skulle bli sämre utan sin sverigefinske gitarrist Harri Mänty. Rätt fick jag. Känns bra, min finnradar fungerar.

Bara en liten miss. Jag trodde avhoppet som sådant skulle räcka som skäl för att mina landsvärdar skulle skriva av Kent. Recensenten påpekar en orsak till. Kent utan gitarrer, det tycker hon är usch och blä. Jag borde ha förstått, det känns uppenbart nu. I Finland tycker folk om gitarrer. Att plocka bort en finne och en gitarr på en och samma gång. Vad tänkte pojkarna på? Det kan verkligen bara bli sämre.

Nåväl, här ska ni få höra. Jag är stolt ägare till en biljett. Fortfarande är nämligen tre konserter utsålda här i byn. De går av stapeln i början av november. Tyvärr blev det inte Tavastia, men väl Kulturhuset i Vallgård. Inte så illa pinkat det heller.

Inga kommentarer: